Monday, December 14, 2009

Çfarë po ndodh në Greqi?


A do të gjunjëzohet Greqia nga kriza ekonomikë?


Përgjigjen më të saktë do ta japë qeveria Papandreu që bën të pamundurën në të mundur, për të nxjerrë vendin nga katastrofa, dukë kërkuar ndihmë jo vetëm BE-së, por edhe shtetit Kinëz etj. Siç dihet vendi fqinjë Helen prej kohësh po kalon një drame të vërtetë, një dramë në ekonominë e vendit, ku vetëm dora e zotit mund ta shpëtojë. Kjo gjendja ekonomikë pat detyruar ish kryeministrin Kostas Karamanlis të shkojë në zgjedhë të parakohshme, dukë i lënë stafetën xhunjorit Papandreu, që fitoi bindshëm dhe erdhi në fuqi me një oreks të madh për qeverisjen e vendit. I vetëdijshëm për gjendjen ekonomike Papandreu pat marrë një sërë angazhimesh në fushatën elektorale, dukë bindur popullin për një të ardhme më të mirë. Sot, Ai e sheh sovranitetin e vendit të kërcënuar nga kriza ekonomikë, ku deficiti publik pritët të rritët në 13 për qind. Përballë kritikave të ashpra nga vendet e BE-së, qeveria ka njoftuar për marrjen e masave radikalë për daljen nga kriza, ku sipas ndërkombëtarëve duhet të plotësojë disa kritere të caktuara. Papandreu, ka theksuar së plani i PASOK-ut do të formulohet edhe në Programin e Stabilitetit dhe Zhvillimit në muajin janar. I shqetësuar ka përsëritur edhe njëherë shprehjen e babait të tij, Andrea Papandreut në vitin 1993 së: “Ky është rasti i parë qysh prej vitit 1974, viti i rivendosjes së demokracisë. Vendi ose duhet të eliminojë borxhet, ose borxhet do të eliminojnë vendin”. Borxhi i Greqisë ka arritur në 300 miliardë euro, çfarë është niveli më i lartë i borxhit në historinë modernë të këtij vendi, deklaroi ministri i Financave të Greqisë para Parlamentit ditën e djeshëm. “Greqia do të bëjë çdo gjë që duhet për të reduktuar deficitin madh buxhetor, ka deklaruar tre ditë më parë ministri i Financave grekë. Vendet e BE-së kërkojnë marrjen e masave urgjentë për të shpëtuar Greqinë. Nëse nuk marrën masat e nevojshëm pritët që borxhi të arrijë mbi 120 për qind të prodhimit të brendshëm në 2010-ën, niveli më i lartë në gjithë eurozonën. Ëndë pa mbushur 100 ditë në qeverisje, Papandreu po bën çdo gjë vetëm e vetëm për reduktuar sado pak deficitin e madh buxhetor të trashëguar nga Karamanlisi.


Rritje e papunësisë në 9,1 për qind

Shkalla e papunësisë në Greqi ishte 9,1 për qind në shtator 2009, kundrejt 7,4 për qind në shtator 2008 dhe 9 për qind në gusht 2009, sipas informacionit të dhënë nga Shërbimi Statistikor Ethniki e Greqisë (NSSG). Midis shtatorit 2008 dhe 2009, punonjësve u rrit nga 26.933 njerëz. Rritje korrespondon më 0,6 për qind. Në të njëjtën kohë, të papunë u rrit nga 92.934 njerëz. Rritje korrespondon më 25,5 për qind. Papunësia mes grave është 13.4 për qind dhe meshkujt në 6 për qind. Mosha, regjistroi më të lartë të papunësisë në moshat 15-24 vite më 25,7 për qind në moshat 25-34 vjet 12,6 për qind. Në rajonet e vendit të regjistruara më të lartë të papunësisë në kontinentin e 12,3 për qind në Maqedoni lindorë dhe Trakes më 11,9 për qind dhe rajonet e Maqedonisë perëndimorë dhe të Thesalisë në 10,2 për qind. Rënie për 9,2 për qind Indeksi i përgjithshëm i prodhimit industrial.Rënie prej 9,2 për qind Indeksi i regjistruar nga të Përgjithshëm të prodhimit industrialë për tetor 2009 krahasuar më periudhën korresponduese të vitit të kaluar. Indeksi mesatar i prodhimit industrial në janar-tetor 2009 në krahasim më figura të periudhës së në vitin 2008 u ul 9,7 për qind. Siç njoftoi nga Shërbimi Kombëtar i Statistikës të Greqisë (NSSG), indeksin e prodhimit për industritë prodhues në vend u ul 11.6 për qind. Rënia ishte kryesisht për shkak të prodhimit të zvogëluar të tekstilëve, veshjes, lëkurë dhe këpucë, derivatet e naftës dhe qymyrit, kompjuter, elektronikë dhe optikë produktet, makineritë dhe pajisjet, automjetet më motor, rimorkiot dhe gjysmë etj pajisjet e transportit. Sa i përket indeksit të prodhimit minierave - gurorët, reduktim arriti 13,8 për qind. Nga ana e saj, raporti i ulur prodhimin e energjisë elektrikë 0,2 për qind dhe indeksi i furnizimit më ujë ra më 6,9 për qind.

Ndihma e kërkuar kishës

Faleminderit për mbështetjen dhe bashkëpunimin institucional është shprehur kryeministri Jorgos Papandreu për Kryepeshkopin e Athinës dhe gjithë Greqisë Hieronymus, i cili u takua në kryeministri. Papandreu shprehu gjithashtu besimin e tij së Kisha mund të kontribuojnë më punën ë saj në një kohë kur vendi është të shkatërruar, dukë theksuar së të gjitha forcat e helenizmit duhet të kontribuojë në përpjekjet për tejkalimin e vështirësive ekonomikë.

Korrupsioni, problem për 98 për qind të grekëve

Sipas një studimi të eurobarometrit të publikuar në Bruksel, dy deri tre ditë më parë, 98 për qind e grekëve që mendojnë së korrupsioni është “problem më i madh” në Greqi, që kohët e fundit ka mbërthyer vendin si asnjëherë tjetër. Sipas sondazhit behët fjalë për përqindjen më të lartë në BE, në një kohë që përqindja mesatarë në vendet anëtarë të BE-së është 78 për qind. Sondazhi u zhvillua në periudhën shtator-tetor. Përqindje të larta vihen re tek bullgarët më 97 për qind, hungarezët 96 për qind, maltezet 95 për qind, ndërsa përqindjen më të ulët në BE e kanë danezët më 22 për qind.

Ministri i Financave, Papakostandinu

“Nuk jemi një Islandë e re, ashtu siç në nuk jemi Dubai. Por jemi një shtet sovran, i cili e ka shumë të qartë situatën shumë të vështirë që trashëgoi, qeveria do të bëjë çfarë duhet, që Greqia të rifitojë besimin e humbur në tregjet ndërkombëtarë. Për këtë nuk presim nga asnjë të na shpëtojë nga kriza, varemi në nevojat tona dhe vendosmërinë tonë. Nuk do mund të na shpëtoj pjesëmarrja jonë në Bashkimin Ekonomik dhe Monetar, nuk është zgjidhje për problemet që kemi.Industria është dukë përjetuar një tragjedi të vërtetë dhe as të imagjinuar ndonjëherë, dukë ulur veprimtarinë prodhues dhe dukë implikuar më shumë rritjen ë papunësisë, ku vetëm për një muaj u shtuan më shumë 92.000 të papunë. Media vendas bën të ditur së: Sipas Shërbimit Statistikor Kombëtar (NSS), prodhimit industrial ra më 9.2 për qind në tetor, kundrejt një rënie prej 9 për qind të regjistruar në shtator. Në aspektin e përgjithshëm kriza ekonomikë ka gjunjëzuar të gjitha industritë e vendit, ku prodhimet industrialë të tekstilëve, lëkurë ë këpucë, produkte elektronikë u ulën 11.6 për qind”.

Merkel: Ne të mbajnë përgjegjësi të përbashkët

Në konferencën ë Partisë Popullorë Evropianë që u mbajt në Gjermani Perëndimorë, kancelaria Merkel u shpreh së: Vendet e BE-së kanë një përgjegjësi të përbashkët. Çfarë ndodh në një vend anëtar të BE-së, prek të gjitha vendet e tjera, ka një efekt për të gjithë, veçanërisht kur ka një valutë të vetme. Vendet e BE-së kanë një përgjegjësi të përbashkët për krizë financiarë në Greqi. Pra, në të gjithë ndjejmë përgjegjësinë e përbashkët. Sipas shtypit grek, kryeministri i Luksemburgut Jean-Claude Juncker, përjashtoi mundësinë e falimentimit në Greqi, për shkak të deficitit të mëdha që ndesh. Ndërsa ministrja francezë e Ekonomisë, Kristine Lagarde, më një deklaratë në stacionin radiofonik RMC (Radio Monte Carlo). “Nuk besoj së Greqia mund të deklarojë falimentimin ë saj”.

Papandreu, angazhim i të gjitha forcave politikë dhe shoqërore kundër korrupsionit

Ditën e enjte, gjatë takimit më Presidentin e Republikës Karolo Papulias, Papandreu ka kërkuar angazhimin e të gjitha forcave politikë dhe shoqërorë kundër korrupsionit, dukë u bërë thirrje për një takim të përbashkët ku dhe pritët të behët javën ë ardhshme. Papandreu theksoi së problemi i ekonomisë grekë është krejtësisht e ndryshme nga ajo më të cilat përballën vendet e tjera dhe shpjegoi së si korrupsioni, klientelizmi, mungesa e zbatimit të ligjit, si mashtrimi janë faktorë që kanë çuar vendin në këtë situatë. Është e domosdoshme funksionimi i shtetit, vendimet dhe nismat që do të ndërmarrën në mënyrë specifikë për të bërë dialogun kombëtar, Papandreu theksoi nevojën për seksionet e koalicionit në çështje të tilla si transparenca dhe një sistem të drejtë të taksave për të dërguar vendin një mesazh të fortë për të komunitetit ndërkombëtar së në jemi të vendosur për të përmirësuar ekonominë tonë.

Presidenti Papulias: O Zot, më siguri duhet të motivojë të gjithë!

Drejtuar Presidenti i Republikës, kryeministri tha: "Ne jemi në një fazë kritikë, por problemë janë të lidhura më një shtet të zgjatur të mungesës së ligjit dhe korrupsionit të lindur dhe buxhetit tona. Është e nevojshëm për një angazhim kombëtar, për të qenë në gjendje për të zgjidhur këto problemë së bashku. Në këtë mënyrë, unë mendoj së një problem në Greqi, sepse ai ka potencial të madh. Presidenti i Republikës, mund të kontribuojë mjaft në këtë unitet dhe angazhimin e të gjitha forcave në vend që të jenë në gjendje të ballafaqohen më këtë situatë më mënyrë optimistë dhe plot shpresë. Papulias u përgjigj: "I dashur Zot, më siguri duhet të motivojë të gjithë. Kjo është një nevojë kombëtarë për të bërë. Unë shpresoj që në të gjithë pajtohen më këtë dhe jo vetëm të flasim, por për të marrë dhe vendimet. Ky është qëllimi ynë”. Malmstrom: Situata në Greqi është “shumë serioze" Situata në Greqi, e cila përballët më një deficit të madh buxhetor është shumë seriozë, u shpreh Ministri i Jashtëm të Suedisë Cecilia Malmstrom, vendi që ka presidencën e radhës të BE-së. "Ne jemi të shqetësuar natyrisht, pak para Samitit të Kryetarëve të Shteteve dhe Qeverive në Bruksel. Është një situatë të vështirë, që kërkon kohë, guxim dhe reformat politikë, në jemi një familje dhe dukë u përpjekur të argumentojnë së, e di së çfarë të bëjmë, por janë në një situatë të vështirë dhe merr kohë”.

Pangalos: "Ne jemi një vend në borxh që jetojnë me anë të kredive”

Zëvendëskryeministri Theodoros Pangalos, dukë i ndarë "fronte" e "sfida" në arenën diplomatikë, vendos theks të veçantë në aftësinë e vet ekonomikë-ekzistencën e vendit. Problemi është i madh. Në mund të bëjmë diplomaci seriozë, por në duhet të kemi vetë ekonomikë-ekzistencës, së çdo vend ka një vizion për të ardhmen.

Sachinidis, kur nuk ka një politikë nuk mund të punohet

Në thellësi përcaktohet katër vite Sekretar Financiarë, Filip Sachinidis, shërimin ë plotë të ekonomisë grekë gjatë debatit për buxhetin e 2010-ës. Ai vuri në dukje së është zhvilluar në kushte ekstremë. Për shkak të faktit së vendi nuk ka marrë hapat e nevojshëm ka fajësuar për këtë qeverinë e mëparshme Karamanlis. Që nga prilli i fundit komision kishte kërkuar që Greqia të merrte masa efektivë - "efektivë veprim", për të reduktuar deficitin. Sachinidis siguroi së Qeveria nuk ka prirjen më të vogël për të "shkuar në BE dhe të diskutojë më partnerët dhe tregjet ndërkombëtarë të kapitalit, një vend që ka një deficit prej 12.7 për qind dhe borxhit është 300 miliard dollarë. Ai hodhi poshtë akuzat e djeshëm të kreut të opozitës, për shkak të reagimit të ngadalshëm të kësaj qeverie. Sekretari i Financës tha së qëllimi kryesor i qeverisë është të largojë mosbesimin ndaj Greqisë